Heroes Strategy - Tyrande

Dnes si představíme jednoho z nejhranějších a nejoblíbenějších hrdinů této mety. Tyrande plní v Heroes of the Storm roli supporta. Její talenty se dokáží přizpůsobit mnohým kompozicím, proto je vhodná i jako first pick v kompetitivních zápasech. Na druhou stranu se jedná o velmi náročného hrdinu. K plnému využití jejího potenciálu se doporučuje ji hrát až pokročilejším hráčům.

 

Použití schopností

- Light of Elune se vždy dává na přátelského hrdinu. Právě díky tomu by Tyrande neměla být na lajně samotná. Healovací schopnost může být použita i na miniona.

- Sentinel dává svému týmu výbornou vizi, dejte si ale pozor, aby sova neprozradila právě vás – letí přímkou od vás až na konec mapy.

- Pokud nemáte přehled, kde se nepřátelští hrdinové nachází, použijte Sentinela na prozkoumání kempů nebo křoví, odkud vás mohou přepadnout. Nezapomínejte, že při troše štěstí dokáže sova efektivně dorazit nepřítele na útěku.

- Lunar Flare je důvod, proč je Tyrande tak schopný ganker. Z bezpečné vzdálenosti dokáže zastunovat nepřátelského hrdinu, ke kterému už poté může přiběhnout hrdina s dalším stunem. Výborně se to kombinuje například s Kerrigan, Muradinem nebo Diablem.

- Těsně před dopadem Lunar Flare použijte na cíl Hunter’s Mark.

- Hunter’s Mark jde použít i na bosse nebo například Immortaly, o které se bojuje na mapě Battlefield of Eternity. Tím značně zvýšíte damage vašeho týmu.

- Hunter’s Mark se vyplatí použít jak na předsunutého tanka, tak na carry, které se octlo na špatné pozici. Hlavně assassini poté umírají velmi rychle.

- Shadowstalk lze použít i pro úspěšné přepadávání nepřátel, kteří si vás v neviditelnosti nemusí všimnout.

 

Silné stránky

- Sentinel – jedna z nejlepších schopností, které poskytují vizi, v celé hře.

- Dobré DPS na support hrdinu.

- Hodně různých buildů, které jdou skládat proti konkrétním kompozicím.

- Lunar Flare dává Tyrande šanci zastunovat protivníka z bezpečné vzdálenosti.

- Hunter’s Mark nabízí burst na cíleného hrdinu.

- Tyrande je silná na všech mapách. Pokud bych měl nějakou vypíchnout, tak to bude Cursed Hollow, kde dokáže velmi dlouho a úspěšně zdržovat od zabrání Tributů. I její vize je na této mapě velmi důležitá - díky ní může nachytat protihráče na jednom z dvou boss kempů.

 

Slabé stránky

- Slabý wave clear.

- Lehce gangnutelná, nemá žádný escape.

- Není schopná dlouhodobě udržet celý tým naživu (proti silnému AOE).

- Poměrně složitější hrdina na naučení. Aby všechny schopnosti byly využity s plným potenciálem, hráč musí odhadovat pohyby nepřátel, správně rozhazovat Hunter’s Marky atd.

 

Synergie

Muradin: Trpaslík s Tyrande zastane perfektní gangovací dvojici. Várka poměrně dlouhých stunů, kterými disponují, dá mnohým assassinům dostatek času k zabití nepřítele.

Tassadar: Kombinace štítů a Shadowstalku poskytne velmi dobrý AoE heal a možnost udržet celý přátelský tým. Rovněž kombinace Lunar Flare a Force Wall dokáže oddělit klidně dva nepřátele ze stahujícího se týmu. Mimo to mají oba dva velmi dobrý damage, když se ohlédneme na to, že se jedná o dva support hrdiny.

Kael’thas: I on disponuje dalším stunem, kterým se dokáže přiblížit a znovu chytit cíl. Tyrande má poměrně dobrý single heal, čímž dokáže Kael’thasovi dát dostatek času ke zničení celého nepřátelského týmu.

 

Counter pick

Nova: Hrdina, který se dokáže nepozorovaně dostat ke schované Tyrande a zabít ji téměř instantně, je hrozba číslo jedna.

Uther: Cleanse dokáže z cíle sundat Hunter’s Marku, Divine Shield zase ochrání přátelského hrdinu od Lunar Flare a právě naopak, Uther může být ten, který proběhne celou linií nepřátel a zastunuje právě Tyrande.

Illidan: Pohyblivý a rychlý melee assassin dokáže Tyrande velmi rychle zabít. Pokud se jí nepovede jej trefit mnohokrát zmiňovanou schopností Lunar Flare, nemá šanci mu utéct.

 

Aktuální pozice v metě

- Dnes je Tyrande jeden z nejpickovanějších hrdinů vůbec. Je velmi silná do jakékoliv kompozice, její vize je téměř bezkonkurenční a do toho si přidáme buffnutý Shadowstalk, díky kterému je schopná obstát i jako solo healer.

Univerzální buildy dokáží reagovat na mnoho hrdinů, proto je dobré ji brát hned jako první pick.

- Nejčastěji vídáme Owl build, který dokáže udílet velké množství poškození. Ten si představíme jako první.

 

Owl build

Build, který je vhodný hlavně na mapy, kde se týmy sbíhají na jedno místo (Cursed Hollow). Dokáže velmi efektivně poničit carry, který stojí v zadních lajnách. Zároveň poskytuje ještě lepší vizi.

Level 1: Zde máme dvě možnosti. Empower nebo Ranger’s Mark. Výběr záleží na mapě a nepřátelské kompozici. Proti dvěma tankům bych bral spíše snížený cooldown na Marku. Na druhou stranu zase na mapě, jako je Cursed Hollow, se každá vteřina vize může týmu velmi vyplatit a třeba i vyhrát hru.

Level 4: U tohoto buildu je Pierce jednoznačná volba.

Level 7: Battle Momentum je talent, který o několik vteřin dokáže snížit všechny cooldowny – tedy i naši sovu.

Level 10: Shadowstalk je po buffu velmi silný talent. Nabízí heal a neviditelnost pro všechny přátelské hrdiny. Dnes je o dost použitelnější než Starfall, který se ovšem stále brát může. Ale rozhodně ne, pokud bude Tyrande jediný support.

Level 13: Povinný talent pro všechny Tyrande je Overflowing Light, čímž znatelně zvýší svůj healing. Opět by se dalo brát něco jiného, pokud máme v týmu další dva supporty, což se podaří nejspíš jen v QM. Na kompetitivní scéně, v HL ani TL se moc nepočítá, že by Tyrande byla zaměřená na damage.

Level 16: Ranger dělá z naší sovy velmi silnou schopnost. Na mapách, kde se týmy sbíhají pro objektivy (Cursed Hollow, Garden of Terror…) se dá velmi snadno odhadnout, kde se budou nepřátelé vyskytovat. Sentinel potom udělá opravdu velké poškození.

Level 20: Zde má Tyrande obecně tři možnosti. Hunter’s Swiftness, Storm Shield a Rewind. Rozhodně si neuškodíte ani jednou volbou. Já osobně preferuji Storm Shield a u Owl buildu často sáhnu i pro Rewind.

 

Heal, heal, heal!

Ano, Tyrande je schopná obstát jako solo healer. Tento build ji k tomu velmi pomůže, i když je schopná udržet naživu spojenecké hrdiny i v ostatních buildech.

Level 1: Zde je nejlepší volbou Ranger’s Mark. Snížení many na náš heal není tak efektivní v late game, tam je many dostatek. 

Level 4: Zde záleží opět na kompozici naší i protivníků. Buď můžeme sáhnout pro Protective Shield a zaměřit se tak na ochranu single cíle, nebo si vezmeme Healing Ward, kterou můžeme položit na nějaké šikovné místo, kde pokryje celý tým.

Level 7: Battle Momentum je talent, který o několik vteřin dokáže snížit všechny cooldowny – teď nás zajímá hlavně Light of Elune. Dalším situačním talentem může být Calldown: MULE.

Level 10: Shadowstalk je pro našeho supporta nedocenitelným pomocníkem, jak ochránit celý tým i jednotlivce.

Level 13: Povinný talent pro každou Tyrande je Overflowing Light, kterým znatelně zvýší svůj healing.

Level 16: Zde je čas pomoct našim spoluhráčům i ofenzivně. Mark of Mending není tak dobrý talent, hlavně z toho důvodu, že po cíli, který Markou označíme, chceme velmi rychlou smrt. Daleko výhodnější jsou Trueshot Aura nebo Shooting Star.

Level 20: I zde máme víceméně tři možnosti. Ale protože se od nás čeká, že budeme schopni udržet celý tým, volím Storm Shield.

 

Roam Tyrande

Tyrande má nyní za cíl léčit spojence. Když už se z ní díky říjnovému patchi stal support, měli bychom se toho držet. Ostatně i vaši spoluhráči na to spoléhají. Ovšem pokud jdete týmově, může být tento build velmi zajímavým zpestřením a samozřejmě může přinést i úspěch.

Level 1: Jediná možnost je vzít si Seasoned Marksman a nelitovat toho. Hlavně, pokud se v týmu najde více hrdinů, kteří sbírají stacky (Raynor, Falstad...). Tyrande poté může s nimi přebíhat dvě lajny a díky jejímu stunu jsou schopni i úspěšného gangu. Druhá volba je Ranger’s Mark.

Level 4: Tady máme velmi široký výběr. Můžeme pomoct našemu druhému supportovi díky talentům Protective Shield a Healing Ward. Sáhnout můžeme i pro Searing Arrows a další.

Level 7: Range na Lunar Flare nám při roamování a gangování velmi pomůže.

Level 10: Shadowstalk je další talent, který velmi pomůže při gangování, navíc tím pomůžeme i našemu healerovi. Na druhou stranu by se tu mohl objevit i Starfall, ale osobně jsem pro první variantu.

Level 13: Sprint je zde velmi platný. Navíc se hodí i pro útěk, pokud se dostaneme, kam nemáme. Každopádně je tu i možnost talentu Shrink Ray, který zpomalí nepřátelského hrdinu a sníží jeho damage.

Level 16: Shooting Star i Trueshot Aura jsou dobrá volba. Auru bych zvolil, pokud mám v týmu hodně hrdinů, kteří profitují z autoattacku. Pokud takové nemám, tak bych volil větší damage z Lunar Flare.

Level 20: Opět se vrátím k již zmiňované trojici: Hunter’s Swiftness, Storm Shield a Rewind. Všechny tři mohou být velmi dobře použity.

 

Changelog

14. 1. 2016 – vytvořen (patch 15.5 Greymane) 



Naposledy upravil/a Fredrik 16.01.2016 v 13:14:30.

Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Žádné komentáře
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet